fredag, oktober 15, 2010

MF/MB/ släpper debutalbumet FOLDED

Jag tyckte Jockes blygsamma kommentar/länk "För er som missat, skivan på spottan." i förra inlägget, inte räcker som uppståndelse här på bloggen när MF/MB/s feta jävla debutalbum har släppts.

För, som sagt, i förrgår släpptes FOLDED, elva spår av the finest of Blnz Beatcrew. Jag har redan haft skivan i min ägo ett tag och lyssnat sönder den ett par gånger, det är jäävligt bra skit. Men jag ska försöka hålla mig objektiv och sluta hypa. Vill ni läsa mer om vad folk tycker om den så har det redan kommit en del recensioner: dagensskiva.com nöjesguiden.se thegoodbyelook.se devotionmagazine.se.

BBC-kopplingar finns även i denna produktion, Simon Jansson från Delacroix var med och producerade skivan tillsammans med Jocke och Viktor. Och spelade även in den samt mixade.
Jag gjorde omslaget. Kristoffer Bäckström (också från Delacroix) spelar trummor på ett spår, och jag och Ludde "hörs" skrika massa skit på nått spår.

Men vilket jävla jobb MF/MB/ har gjort, sjukt bra låtar, bra produktion och helheten känns så jävla rätt. Så mycket jobb på vägen under de senaste åren i Malmö och nu äntligen ett komplett album. Jag önskar er all lycka och hoppas innerligt att det är nu det händer.

Och knappast någon kan väl ha missat att det släpps en video till varje låt på skivan, i skrivande stund finns det 7 av 11 videos på deras hemsida thisismfmb.com och på vimeo.com/mfmb. Våra favoriter är såklart de videos som vi från BBC har gjort, min A Beautiful Sigh och Kasper Lahti's The Window.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar