fredag, april 01, 2011

Snart släpps Fleet Foxes nya!

Nu är det bara 1 månad och 2 dagar kvar till Fleet Foxes släpper sin nya skiva, Helplessness Blues, och jag tror inte att jag är ensam om att vara förväntansfull. Den första singeln som har samma namn som det kommande albumet släpptes för ett tag sedan och nu har även en video för låten "Grown Ocean" släppts vilket jag tycker indikerar på att det kommer att bli en riktigt bra skiva. Personligen gillar jag framförallt videon till Grown Ocean då jag tycker att den är väldigt mysig och harmonisk (och eftersom vi i BBC fortfarande är fett peppade på videos efter att MFMF släppte 25372 st till sin fullängdare). Videon kan ni se här nedan.

Fleet Foxes - Grown Ocean from Fleet Foxes on Vimeo.



Jag kommer ihåg när jag började lyssna på det självbetitlade debutalbumet hur jag först lyssnade på det under sommaren och tyckte att det var en perfekt sommarskiva och hur jag sedan under vintern även tyckte att det var en perfekt vinterskiva. Något sådant hoppas jag kunna få ut av denna kommande skiva, men det får vi se om en månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar