torsdag, november 19, 2009

KL

Kasper Lahti, den andra halvan av BBCs grafikerteam har gjort det igen. Under sin praktik på Londonbaserade designbyrån Accept & Proceed så designade han ett flertal förslag på loggor åt monstervarumärket Nike. A&P hade fått i uppdrag av dem att designa uppdateringen av deras Football Training-logga och efter de pitchat så bestämde sig Nike att jobba vidare på det förslag Kasper skapat till ett av koncepten som studion arbetat fram!
Här om dagen så släpptes nyheten om den nya loggan och Creative Review skrev om den igår (läs här).

The HyperCube kallas den och ser ut såhär (fler bilder och animation finns på Creative Reviews artikel, länk ovan).


Den här loggan kommer alltså synas på allt som har med Nike+Fotboll att göra, i hela världen, i minst tio år framåt.
Förstår ni hur stort det här är!

Riktigt jävla coolt, snyggt jobbat kasp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar