fredag, februari 19, 2010

-

Hej! Jag heter Viktor Waltersson, vissa utav er som läser detta känner mig och vissa inte. Jag brukar vanligtvis synas/höras under namnet "V-Dogg" mitt soloprojekt vid sidan av bandet The Illegal Trading Federation. Hursomhelst så befinner jag mig i Skinnskatteberg på Bergslagens folkhögskola där jag går andra och sista året på musiklinjen. Under hösten 09 har jag arbetat fram ett antal låtar som nu bearbetas och produceras av Victor Nilsson och Jocke Lindberg från MFMB till V-Doggs första fullängdare "Crazy Tobacco Mind". Skivsläppet planeras i mitten av mars och en releasefest kommer i anslutning till detta. Mer exakt information om datum kommer inom en snar framtid.

Crazy Tobacco Mind är en glad, ledsen och stolt skiva skapad utifrån min personliga blick av hur olika melodier flätas samman till en nyanserad helhet. Den är ärlig, personlig och skapad i självreflekterande syfte. Men med målet att nå ut så att andra kan få ta del av min musik. Jag ser fram emot detta! Hoppas vi ses på releasefesten. Hoppas allt är bra med er!

Love Viktor W aka V-Dogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar