tisdag, september 29, 2009

Alltså vill du bli rövknullad?!

För ett par veckor sedan skrev vi ju om när BBC tog sig in på brottets bana när aina kom och undrade varför vi slog sönder datorskärmar kl 8 på kvällen.

Vi trodde då att vi hade säkrat vår plats inom organiserad brottslighet.

Vi hade ingen aning om vad som fanns där ute...

Jag håller just nu på och letar lägenhet i Stockholm och hittade förra torsdagen en riktigt pärla. En 2a för 6300 kr på bondegatan, skitsnygg och jävligt bra läge. Bättre än så kan det nog inte bli på Blocket. Jag och Suave mailade till killen ca 30 min efter att han satt ut annonsen. Jag fick svar mot kvällen, han skrev att vi låg bra till eftersom vi kunde flytta in så pass snabbt och verkade allmänt reko. Vi mailade varandra en del under kvällen med olika frågor, katt, betalningsanm, inkomst m.m. Det lät positivt. Han skulle ringa mig någon gång under helgen.

Helgen gick och vi hörde inget, så igår mailade jag honom igen och frågade varför han inte hört av sig och om det fortfarande fanns en chans att få lägenheten eller om han redan hyrt ut den. Han svarar då att den är kvar, han orkade inte ta tag i det där under sin lediga helg. Han skriver också att han är ute på jobb och kommer till Stockholm på torsdag förmiddag, men att han kan hålla lägenheten åt oss, men då vill han ha en deposition på 5000 kr. På dirren.

Shit vilket läge tänker vi! Fram med 5 papp!

Jag mailar honom och undrar hur vi ska ge honom pengarna utan att sätta över cash till en helt okänd persons bankkonto. Alltså hur vi ska veta att han inte försöker lura skiten ur oss.

Han svarar så här:



Han har även påpekat i flera mail att det måste gå fort med uthyrningen både för att lägenheten redan står tom och för att han inte orkar ringa och maila så mycket och nu måste det gå riktigt fort, annars kommer han inte kunna hålla den åt oss.

Jag börjar ana oråd. Googlar hans namn. Johan Wahlborg + lurad.

Första länken som kommer upp var Bedragare annonserade ut Johans bostad.

Denna person "wahlborg.johan061@gmail.com" är alltså en bedragare som låtsas vara den riktiga Johan Wahlborg. Va fan. Han har försökt blåsa mig samma dag som det har publicerats en hel artikel om just honom på Aftonbladet.

Jag skrattar och mailar honom igen där jag skriver så här:



Jag skickar även ett till mail med en Spotifylista fylld med Tjyvhits och sedan vid kl 22 samma dag så får jag detta svar!



Så nu är jag förstås fruktansvärt rädd.
Den här mannen är såklart en del av något så mycket större än jag kunnat tänka mig. wahlborg.johan061@gmail.com är ingen man hånar precis, den här killen har balls, feta balls. Hånar man honom så vaknar man död morgonen därpå.

Och jag trodde att BBC var riktiga gangsters nu.

Oj, oj, så fel jag hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar